Vyzkoušeli jsme adrenalinové Riders Republic

Riders Republic je novou adrenalinovou sportovní akcí, která vás zavede do světa neohrožených sportovců vrhajících se z těch nejprudších srázů, aby mohli říct, že byli dole první. Ubisoft už má s podobnou hrou zkušenosti, ale Steep tak nějak nedokázalo najít cíl, který by hráče udržel u obrazovek. Povede se to novému titulu lépe. Vyzkoušeli jsme betu a přinášíme první dojmy.

Vaší hlavní náplní hry v Riders Republic bude ježdění na rozmanitých „dopravních prostředcích“, které jsou spíše prostředky pro zábavné zdolávání dlouhých tratí. Můžete sednout na horské kolo, naskočit na tryskový batoh, sjíždět svahy na snowboardu či lyžích, nebo se třeba jenom tak projíždět na sněžném skútru.

Proháníte se otevřeným světem, vyhledáváte závody a do toho vás hrou provádějí postavy, které vývojáři do hry dali s tím, že budou vašimi rádci. Sem tam vám zavolají, řeknou vám, že je k dispozici nový závod a při tom se budou tvářit jako ti nejhustokrutopřísní týpci. Bohužel jako u devadesáti devíti procent her s nějakou, byť vzdáleně podobnou tematikou, i tady tato snaha působit nenuceně opravdu nefunguje. Postavy jsou kvůli tomu spíše rušivý element, který vás vyvádí z dojmu, že se proháníte skutečnými nebezpečnými oblastmi napumpovaní adrenalinem. Už asi patnáct až dvacet let vývojáři něco takového zkoušejí a stále nechápou, že udělat přirozenou „cool“ postavu je opravdu náročné a když se to neudělá pořádně tak vyloženě kontraproduktivní.

Ve hře se můžete vrhnout do jednotlivých závodů zaměřených na konkrétní disciplíny, plnit výzvy, ale především se můžete vydat do masového závodu. Ten je jednoznačně největším lákadlem pro většinu hráčů, kteří se v betě objevili. V tomto závodě začnete třeba na lyžích, v mezičase přesedláte na tryskový batoh, nebo třeba kolo a toto střídání dělá závody opravdu unikátními. Zároveň ale také náročnými a v tomto ohledu by možná hra žádala trošku přívětivější systém návratů na trať. Pokud se totiž špatně zaseknete, vezme vám karambol opravdu velkou dávku času. Musíte se vracet tím, že se vrátíte v čase po trase, která vedla k vaší bouračce, a to není moc příjemné, navíc samotné vracení nereaguje optimálně.

Jinak je ale ovladatelnost velmi příjemná a nabízí dostatek nastavení na to, aby se v ní našel každý. Zkušení hráči, kteří chtějí sbírat co nejvíce bodů sáhnou třeba po manuálním srovnávání doskoků. Riziko pádu je tak mnohem vyšší, ale zároveň dostáváte více bodů za zvládnuté skoky. Odměna za dovednost je tedy výborně vyvážená a zároveň nenutí nováčky, aby se frustrovali neustálými pády. Arkádové pojetí hře opravdu sluší a tvoří výborný zážitek z jízdy.

Za pochvalu stojí cestování světem, které vám budou zpříjemňovat nádherné pohledy do krajiny, možnost prohánět se kudy jen budete chtít a řádit při tom třeba na kole, ale zanedbatelný není také fast travel na místo, které chcete navštívit. Ten je zde k dispozici a využívá plně potenciál nových konzolí. Přesuny jsou takřka okamžité a udržují tak zážitek výrazně ucelenější.

Svoji postavičku, která se v tomto světě adrenalinových šílenců pohybuje, můžete upravovat dle libost. Kupujete jí speciální oblečky, mezi kterými nechybí například dinosauří kostým, získáváte hraním lepší předměty a zlepšujete tak svoje šance v soupeření s ostatními. Upřímně, kdyby zde byly kosmetické doplňky zpoplatněné až na nějaký základ a hra vyšla zdarma nebo za symbolický peníz, asi by to bylo mnohem lepší. Největším strašákem podobných her je totiž prázdný server a toho se může Riders Republic zatraceně obávat. Jasně prvních pár dnů asi nebude o hráče nouze, ale potom? Kolik hráčů opravdu sáhne po hře, která stojí osmnáct set korun, a přitom je zde velké riziko že ji nebude s kým hrát. Že vás po pár hodinách omrzí, protože ač se mění tratě, půjde více či méně stále o totéž.

Ve finále je Riders Republic zábavou s velkým potenciálem. Jízdní model je zábavný a možnost neustále dělat ve vzduchu různé skopičiny, které nekončí jenom u backflipu, je velmi příjemným zpestřením závodního základu hry. Při testování v betě jsem se skutečně dobře bavil a zvládl bych ve hře utopit ještě spoustu dalších hodin. Jestli to ale bude stačit na přitáhnutí a udržení dostatečného počtu hráčů, to si upřímně netroufám odhadovat. S cenovkou AAA hry si Ubisoft hodně zahrává a riskuje že pohřbí potenciálně velmi slušný projekt.

Martin Havel

Obrázek: Playstation.com

Fortnite znovu láme rekordy

Fortnite ukázal, že jeho popularita stále stoupá. Při finálové akci Juice WRLD se ke hře připojilo neuvěřitelných 14,3 milionu hráčů současně. Fenomenální živé akce a nové rekordy Fortnite Fortnite znovu

Číst dále »