Německé vývojářské studio Piranha Bytes, známé pro své hry jako Elex a Gothic, bylo uzavřeno. Zakladatelé studia oznámili založení nového indie studia Pithead Studio.
Rušno v herním průmyslu
Piranha Bytes, vývojářské studio stojící za úspěšnými herními sériemi jako Gothic a Elex, bylo oficiálně uzavřeno. Studio, které bylo součástí Embracer Group, čelilo finančním potížím po neúspěšném obchodě s podporovanou skupinou Savvy Games Group ze Saúdské Arábie, což vedlo k jeho prodeji a následné restrukturalizaci.
Zprávy o možném uzavření studia se objevily již dříve, když CEO Michael Rüve v lednu hovořil o těžké situaci studia. Přesto vyjádřil optimismus týkající se nalezení nového partnera, čímž vyzval veřejnost, aby studio ještě neodepisovala.
Oficiální potvrzení od Embracer Group nebo samotného studia Piranha Bytes zatím nebylo vydáno, a webové stránky studia zůstávají neaktivní. Mezitím, vůdčí osobnosti Piranha Bytes, Björn Pankratz a Jenny Pankratz, oznámili založení Pithead Studio, nového nezávislého studia.
Piranha Bytes bylo založeno v roce 1997 a je známé především díky sérii Gothic. Studio také vyvinulo tři tituly Risen a sérii Elex; jeho posledním vydáním byl Elex II v roce 2022.
Obrázek: gothic.thqnordic.com