Vývojáři Returnalu přiznávají, že ukládání uprostřed hry chybí

Returnal - Official Launch Trailer

Autoři sci-fi PS5 exkluzivity Returnal přiznali, že ukládání v průběhu hry prostě chybí. Žádné oznámení však zatím nechystají.

Sci-fi akce Returnal je podle světových ohlasů vynikající hrou, ale neobejde se i bez menších nedostatků. Jedním z designérských rozhodnutí, které hráče nejvíce štve je, že není možné si hru průběžně ukládat. K němu se nyní vyjadřují i samotní vývojáři, kteří přiznávají, že absence této možnosti není optimálním řešením. Žádná oznámení změn ovšem zatím nechystají.

Problém je poměrně jednoduchý. Returnal funguje jako typická rouge-like hra, jenže je výrazně větší než většina her podobného žánru. Jednotlivé průchody v Returnalu trvají klidně několik hodin a hráči kvůli tomu nemohou hru vypínat, aniž by přišli o svůj progres. „Slyšíme naši komunitu a máme vás všechny rádi. Zatím neplánujeme žádné oznámení, ale pokračujte v hraní a snažte se užívat si výzvu, jak momentálně je,“ informovali vývojáři na Twitteru.

Vyznívá to tak, že vývojáři s informací pracují, ale zatím není jasno, jak s ní přesně naloží. Returnal nicméně hned na začátku hry na absenci možnosti ukládání hry uprostřed průchodu upozorňuje. Je nutné ovšem podotknout, že vývojáři zřejmě prostě nechtějí, aby hráči ukládání využívali k tomu, že obejdou systém umírání a vracení se na začátek hry. V současné době je tak jediným řešením pro uchování hry to, že svoji konzoli dáte do režimu spánku a budete po jejím zapnutí moci pokračovat tam, kde jste skončili. Z toho však plyne spousta nedostatků, jako je nutnost nechávat konzoli aspoň v tomto režimu do dalšího hraní, nemožnost hrát něco jiného nebo riziko ztráty neuložených dat třeba při výpadku proudu.

Měli by podle vás vývojáři přidat do Returnalu možnost hru ukládat, nebo je absence této možnosti součástí jejího kouzla?