Mnoho vývojářů vyjádřilo své obavy ohledně toho, že Baldur’s Gate 3 by mohl být vnímán jako nový standard pro RPG hry, což vyvolalo reakci ze strany Larian Studios.
Baldur’s Gate 3 a budoucnost RPG
Diskuze začala vláknem na Twitteru, kde jeden vývojář argumentoval, že Baldur’s Gate 3 by měl být vnímán jako výjimka z několika důvodů, a další veteráni z oboru s ním souhlasili.
Vlákno na Twitteru založil vývojář Xalavier Nelson Jr., který tvrdil, že Larian podstoupil obrovské riziko a způsob, jakým postavili hru, nemůže nutně napodobit jiná studia – dokonce ani velké společnosti. Vyjádřil obavy, že hráči budou očekávat, že všechna studia půjdou stejnou cestou bez ohledu na proveditelnost a okolnosti.
Like a lot of people, I'm deeply excited about what the lovely folks at Larian accomplished with Baldur's Gate 3, but I want to gently, pre-emptively push back against players taking that excitement and using it to apply criticism or a "raised standard" to RPGs going forward
1/10— Xalavier Nelson Jr. @ XP Game Summit (@WritNelson) July 8, 2023
Swen Vincke, zakladatel Larian, v rozhovoru pro PC Gamer vyjádřil své nepochopení nad touto kontroverzí. Má pocit, že v herním průmyslu standardy každý den umírají. Nové věci se objevují neustále. Baldur’s Gate 3 skutečně stanovil vysokou laťku. Hra byla obrovským úspěchem hned od začátku, s hodnocením překonávajícím The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Obrázek: baldursgate3.game