Microsoft v minulosti zvažoval nákup studií Sega a Bungie

V posledních několika letech Xbox posílil své portfolio přidáním několika významných herních vývojářských studií, včetně Obsidian a Bethesda. Avšak nedávné soudní dokumenty odhalují, že to byla jen špička ledovce.

Soudní dokumenty odhalují nové informace

Tyto dokumenty, které vypluly na povrch během soudního sporu mezi americkou Federální obchodní komisí a Microsoftem kvůli snaze o převzetí Activision Blizzard, ukazují, že Xbox uvažoval i o možném získání společností Sega a Bungie.

Hlavním motivem těchto akvizicí je Xbox Game Pass, který je považován za klíčový prvek budoucnosti společnosti Xbox v rychle se měnícím herním odvětví. Phil Spencer, šéf Xbox divize, opakovaně zdůrazňuje význam tohoto herního předplatného.

V oficiálních soudních dokumentech, které byly zveřejněny po zahájení slyšení Federální obchodní komise, se nachází výňatky z e-mailové korespondence mezi generálním ředitelem Xboxu Philem Spencerem, generálním ředitelem Microsoftu Satya Nadellou a finanční ředitelkou Amy Hoodovou. V těchto e-mailech jsou nastíněny důvody, proč by akvizice společností Sega a Bungie mohla být výhodná, a zároveň se žádá o povolení pro případná jednání se společností Sega.

Je však důležité poznamenat, že není známo, zda se Phil Spencer skutečně oficiálně obrátil na vedení obou společností, aby diskutoval o možnosti připojení ke studiu Xbox Game Studios. Nicméně, tyto soudní dokumenty naznačují, že Microsoft vážně zvažoval rozšíření svého portfolia prvních stran a stále hledá způsoby, jak posílit svou pozici na herním trhu. Tento neustálý růst a snaha o akvizice jasně ukazují, že Xbox Game Pass bude i nadále hrát klíčovou roli v budoucnosti společnosti Microsoft v neustále se vyvíjejícím herním prostředí.

Obrázek: unsplash.com