Jak vypadá Shakes and Fidget po 13 letech?

shakes & fidget

Rok 2009 byly pro většinu z nás známy svým hraním na hodinách informatiky. Těmto hrám se dnes říká Flashovky. A v této době vzniklo Shakes and Fidget. RPG, které se i přes své stáří, těší velké popularitě ze strany hráčů.

Jak vypadá Shakes and Fidget po 13 letech

Je tomu tak. Tohle free to play online RPG je s námi již 13 let a za tu dobu neztratilo svůj šarm. Jenomže od doby svého vydání hra ušla velký kus cesty. Nový obsah, postavy a sběratelské předměty Shakes & Fidget stále udržují při životě. Jak to ale s touhle hrou bylo na absolutním začátku?

Začátky Shakes and Fidget

Začátek této hry byl velmi skromný. Když vycházela, tak měla pouze 1/4 toho, co nabízí dnes. Na výběr byli pouze 3 hratelné třídy: válečník, kouzelník a lovec a každý se hrál trochu jinak. V počátcích zde byla k dispozici aréna, kde jste se utkali s ostatními hráči. Dále hospoda, kde jste plnili různé úkoly a zápasili s neférovým skořápkářem (toho parchanta neměl nikdo rád).

Pak tu byli stáje, kde jste si koupili vašeho mounta, který vám zkrátil dobu na úkoly podle jeho ceny. A nakonec těžké podzemí, kde jste potřebovali několik pokusů na poražení jednoho bosse. Samozřejmě tu byla zbrojírna a čaroobchod na koupení stále lepších předmětů, které vám ulehčovali další souboje. A ano už v té době byli mikrotransakce v podobě houbiček, které se dali sehnat i běžným hraním.

Ano, moc toho oproti dnešku nebylo, ale i tak nám to ke štěstí stačilo, zvláště, když jsme si s partou spolužáků založili cech a bojovali s ostatními o slávu a prestiž.

Po 13 letech

Shakes and Fidget dnes vypadá daleko jinak. Za dobu své existence do této hry přidali spousty nového obsahu, který hru obohatil o řadu výzev. Přibyly nové dungeony v podzemí, které měli více než 10 podlaží a navíc zde bylo i temné podzemí, které bylo ještě těžší. V aréně přibyl správce, kde jste ve formě jednoduché klikačky vylepšovali svůj přísun peněz a sběrem run jste nacházeli předměty vylepšené právě těmito runami.

Potom tu máme mazlíčky, roztomilé potvůrky, které posíláte do krvelačných bitev na život a smrt. Ve hře je jich 100 a jsou rozdělení do pěti elementů( voda, oheň, země, světlo, stín) a v každém elementu bylo 20 těchto potvůrek. Důležité je, že každý mazlíček se musí získat speciálním způsobem a jejich úroveň se zvyšuje pomocí ovoce. A ano, i mazlíčci mají svůj žebříček.

Dál tu máme pevnost a podsvětí, kde si postupně vylepšujete jednotlivé budovy a napadáte ostatní pevnosti a podzemí útočíte na hráče na nižších úrovních. Z pevnosti získáváte pro svou postavu zkušenosti pro rychlejší postup a z podsvětí získáváte zlaťáky na nákup předmětů. Také zde získáváte drahokamy, které vám dodávají různé atributy k jednotlivým předmětů, ale jde pouze nasadit jeden na každý předmět.

Pak nám přibyl kovář a čarodějnice. U kováře si můžete až 20x vylepšit každý předmět, ale musíte mít na to dostatek surovin, které získáte rozebíráním předmětů a čím vzácnější předmět, tím více surovin. U čarodějnice zase každému předmětu přidáte speciální vlastnost, která vám pomůže k rychlejšímu vylevelování postavy. Navíc, pokus určité předměty hodíte do kotlíku, získáte z nich více zlaťáků.

Pak nám přibyl Dr. Abawuwu, což je kolo štěstí, kde si můžete vytočit různé odměny a je tu i kalendář, kde každý den získáte různé odměny za pravidelné hraní.

Důležité změny

Co se od vydání změnilo je systém cechu, který je teď mnohem volnější a nezatěžuje hráče zbytečnými investicemi. Ale pořád můžete napadat ostatní cechy a chodit speciální dungeony. A u skořápkáře přibyli kostičky, které jsou dosti férovější než skořápky.

Pak tu jsou nové třídy pro vaší postavu, které nabízí zajímavý mix těch původních. Plus nám vývojáři dávají hodně zajímavých eventů, které odměňují aktivitu samotných cechů a hráčů. Důležité je, že tyto eventy obrovsky pomáhají ve vylepšování vaší postavy a zároveň nabízí slušnou výzvu pro silnější hráče.

Poslední věcí je, že se hra oficiálně nachází na Steamu, můžete ji hrát na mobilu, ale stále ji můžete hrát i ve vašem prohlížeči.

Závěrem k Shakes and Fidget

Hra si od svého počátku prošla obrovskou proměnnou, ale od svého původního konceptu neopustila a jen vylepšila to, co stálo v začátcích. A co je nejdůležitější i když tu začnete hrát po několikáté, je to pořád stejné, jako když jste ji pustili poprvé. Vývojáři se o hru stále starají, což je velkým plusem pro všechny nové i stávající hráče.

Obrázek: sfgame.cz

Příspěvek z superparmeni.eu

GDS Prague 2024

Pozvánka: GDS Prague 2024 se blíží!

Game Developers Session spojuje konferenci herního vývoje se vzdělávací akcí zaměřenou na střední a vysoké školy, ale i širokou veřejnost. Jedná se o nejstarší středoevropskou konferenci věnovanou vývoji her, herním

Číst dále »