Vývojářské studio Ninja Theory svojí hrou pomáhá při rovnou několika studiích ohledně duševního zdraví.
Britské vývojářské studio Ninja Theory zveřejnilo nové video na podporu Týdne duševního zdraví, ve kterém hovořilo s vědci, a provedlo studii, která měla použít jejich hru z roku 2017, Blade: The Sacrifice of Senua, aby přispělo ke snížení stigmatizace duševních nemocí.
Tuto studii provedli vědci na Florida State University v loňském roce. Účastníci studie hráli hru 45 minut vkuse, zatímco vědci měřili a zpochybňovali klíčové proměnné. Pak přišla druhá skupina dobrovolníků, kteří sledovali videa lidí, kteří už dříve hráli hry, poté absolvovali průzkum, který byl stejný jako u předchozí skupiny a měli zpochybňovat stejné proměnné. Posledním krokem bylo srovnat výsledky těchto dvou skupin.
Nicholas Sellers, profesor pedagogiky, uvedl, že hru vybrali kvůli tomu, že se jim zdála z hlediska promyšlenosti pro tento pokus vhodná a viděli v ní, že hra je svou podstatou zaměřena na lidi trpící psychickými problémy. „Toto je jeden z nejlepších obrazů duševního zdraví ve videohrách, s jakým jsme se kdy setkali, takže naše volba byla na první pohled jasná,“ dodal doktor Jonmichael Seibert.
Výzkum vykazuje dle doktorky Arienne Ferchaud slibné výsedky. Lidé, kteří hráli videohru, jsou duševně nemocným bližší nežli ti, kteří ji nehráli. Navzdory tomu, že je výzkum teprve na svém začátku tým na Florida State University uvedl, že tento objev je slibný a doufá, že v budoucnu zjistí více.
Studio Ninja Theory při tvorbě hry Hellblade: Senua’s Sacrifice úzce spolupracovalo s centry duševního zdraví a oznámilo, že se podílelo i na dalších výzkumech a akcích na osvětu o duševním zdraví jako je Insight Project Mental Health Insight. Studio se však nehodlá zastavit a pokračuje v práci na dalších hrách, které snad budou stejně tak dobré a přínosné jako jejich předchozí počin.
Wanda Vardanová
Obrázek: player2.net.au