Nový ročník série FIFA se již pomalu blíží a EA vypouští první marketingové materiály. Sází zde především na novou technologii záznamu pohybu.
FIFA 22 se představuje v úvodním traileru, který neukazuje téměř nic. Jenom se snaží hráče jakýmsi způsobem ohromit tím, že hra bude disponovat novou technologií Hypermotion technology. Pokud se o ní však chceme dozvědět detaily, trailer nám rozhodně neposlouží. Pokud ale zabrousíte na stránky EA, něco málo se přece jenom dozvíte.
Hypermotion pracuje základě toho, že skuteční hráči si na zápas jedenácti proti jedenácti vzali speciální obleky, které zaznamenávají jejich pohyb. Díky těmto oblekům se podařilo EA zaznamenat přes osm a půl milionů snímků, které následně díky strojovému učení dokáže hra vytvářet animace tak, aby působily co nejrealističtěji. Kromě realistického pohybu sází EA již tradičně především na sliby toho, že ve hře budou propracovanější možnosti toho, jak útočit. Údajně budou hráči ovládání AI schopní dělat až šestkrát více rozhodnutí za sekundu než doposud. Stejně tak v podstatě jako každý rok vývojáři slibují také lepší bránění a taktičtější práci hráčů ovládaných umělou inteligencí.
Upřímně po dlouhodobých zkušenostech se sérií FIFA jsem zatím k těmto propagačním materiálům dost obezřetný a bude zajímavé sledovat, jak se podaří v praxi naplnit velké sliby. V posledních letech totiž série FIFA mířila spíše směrem dolů a potřebovala by nyní nabrat druhý dech, protože konkurence od Konami cení zuby s novým enginem a spekuluje se i o free to play modelu.
Martin Havel
Obrázek: vgr.com