Naughty Dog v roce 2001: Proč studio přivítalo akvizici Sony s otevřenou náručí

Naughty Dog, dnes jedno z nejvýznamnějších studií herního průmyslu, udělalo v roce 2001 rozhodnutí, které změnilo jeho budoucnost. Akvizice Sony poskytla týmu nejen finanční stabilitu, ale i prostor pro rozkvět jejich kreativních vizí.

Akvizice Naughty Dog Sony v roce 2001 zajistila tvůrcům bezpečné zázemí pro další rozvoj

V roce 2001 se Naughty Dog připojil k rodině Sony. Tento krok tehdy znamenal zásadní změnu v herním průmyslu. Studio, které si udělalo jméno díky Crash Bandicoot, přivítalo akvizici s nadějí na snížení finančních tlaků, jež provázely jejich rostoucí projekty.

Zakladatel studia Andrew Gavin nedávno na LinkedIn sdílel, jaké pocity provázely tuto významnou změnu. Podle něj byla hlavním důvodem obrovská zátěž spojená s financováním stále nákladnějších AAA her. Naughty Dog v té době samostatně financovalo všechny své projekty, což s sebou neslo nejen riziko, ale i neustálý strach z případného selhání.

„Prodej Sony nebyl jen o finanční stabilitě, ale o zajištění zdrojů potřebných k tvorbě těch nejlepších her, aniž by nás tížily obrovské náklady, které mohly ohrozit naši budoucnost,“ vysvětlil Gavin. Dnes je zřejmé, že rozhodnutí připojit se k Sony bylo klíčové pro růst Naughty Dog.

Obrázek: playstation.com